یزدفردا"تقوایی : پایگاه اینترنتی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در جدیدترین تیتر صفحه نخست خود را به موضوع "نظر رهبر انقلاب برای کنارگذاشتن مشایی" با همین عنوان اختصاص داده است .
پایگاه اطلاع رسانی "دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای" در پی ابلاغ کتبی نظر رهبر معظم انقلاب به محمود احمدی نژاد مبنی بر لزوم برکناری اسفندیار رحیم مشایی از سمت معاون اولی رئیس جمهور ، این خبر را به نقل از محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های نهاد قانونگذاری در صفحه نخست و در تازه ترین تیتر خود درج کرده است.
پایگاه اینترنتی " دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای" در آدرس www.khamenei.ir قابل دسترسی است .


متن کامل گفتار "نظر رهبر انقلاب برای کنارگذاشتن مشایی"
30/4/1388
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=7446

نايب رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب رحيم مشايی به عنوان معاون اول رييس‌جمهور، در گفتگو با ايسنا تاكيد كرد: حذف رحيم مشايی از سمت‌های كليدی و معاونت‌های رييس‌جمهور تصميم استراتژيك نظام است. نظر مقام معظم رهبری نيز مبنی بر كنار گذاشتن آقای رحيم مشايی از سمت‌های معاونت رياست جمهور كتبا به رييس‌جمهور ابلاغ گرديده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، تاكيد كرد: بايد بدون كمترين درنگ، حكم عزل و يا قبول استعفای مشايی توسط رياست جمهور اعلام شود.
وی اين مساله را مطالبه‌ جدی رهبر انقلاب و خواست اكثريت قاطع نمايندگان مجلس دانست و تصريح كرد: اين خواسته در احترام به نظر رهبر معظم انقلاب و در قدرشناسی از نگاه علما و مراجع تقليد، چند ماه قبل از رييس‌جمهور درخواست شد و امروز نيز به طور جدی و موكد در دستور كار نمايندگان مردم در مجلس است.
نماينده مردم قزوين با بيان اين‌كه بايد در اطاعت از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، احترام به مراجع عظام و در پاسخ مثبت به نگاه قاطع مجلس شورای اسلامی نسبت به قبول استعفا و يا عزل رحيم مشايی اقدام شود، يادآور شد: بايد در يك تعامل منطقی، عقلانی، اخلاقی و قانون‌مدار همان طور كه در بيانات رهبر معظم انقلاب در روز بعثت پيامبر اكرم(ص) تبيين گرديد، برای انتخاب مديران ارشد نظام و فراهم آوردن زمينه‌ی افزايش كارآيی نظام جمهوری اسلامی، تلاش نمود.
همچنين احمد توكلی، ضمن تائيد قطعی بودن نظر رهبری انقلاب دربركناری مشائی از معاونت اول دولت دهم ، به مهر گفت: علاوه بر اين، در ابلاغ نظر رهبری بر بكار نگرفتن مشائی در پست ها و معاونت های كليدی مجموعه كابينه دهم نيز تاكيد شده است.
دكتر احمد توكلی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: ابلاغ كتبی نظر رهبرمعظم انقلاب به احمدی نژاد در روز شنبه برای لغو حكم اسفنديار رحيم مشائی از معاون اولی دولت قطعی است.
نماينده مردم تهران با اشاره به صحبتهای اخير مجتبی هاشمی ثمره و برخی مشاوران احمدی نژاد مبنی بر عدم تجديد نظر در انتصاب مشائی ، يادآور شد: صحبتهای هاشمی ثمره همانند اظهار نظر وی درباره مسئله انفكاك غيرقانونی سازمان حج وزيارت از سازمان اوقاف والحاق آن به سازمان ميراث فرهنگی وگردشگری است، كه ابتدا تكذيب می نمود ولی بعد از اينكه ری شهری نماينده مقام معظم رهبری در خصوص غيرقانونی بودن اين مسئله مصاحبه نمود، غيرقانونی بودن آن را تائيد كرد.
وی در پايان متذكر شد: به نظر می رسد كه هم اكنون شرايطی بوجود آمده است كه بايستی توجه بيشتری به اين موضوع می شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا